Steven Scheurmann dilantik sebagai Naib Presiden Serantau ASEAN Palo Alto Networks | DagangNews Skip to main content

Steven Scheurmann dilantik sebagai Naib Presiden Serantau ASEAN Palo Alto Networks

Steven Scheurmann
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 4 Julai -  Peneraju keselamatan siber global, Palo Alto Networks (NASDAQ: PANW) hari ini mengumumkan pelantikan Steven Scheurmann sebagai Naib Presiden Serantau (RVP) untuk ASEAN. 

 

Scheurmann akan menyelia perniagaan Palo Alto Networks di rantau ini  daripada memacu pertumbuhan hasil dan momentum pasaran, kepada membina strategi keseluruhan.


 
Scheurmann telah menetap dan bekerja di rantau Asia Pasifik selama hampir 30 tahun. Sepanjang kerjayanya, beliau telah membantu kedua-dua sektor awam dan swasta dengan pelaburan mereka dalam teknologi, transformasi digital dan penggunaan awan. 

 

Beliau memulakan kerjayanya di Jabatan Imigresen dan Perlindungan Sempadan Kedutaan Australia di Jakarta, menyokong pengenalan salah satu sistem visa elektronik pertama di dunia. 

 

Beliau juga terus berkhidmat dalam jawatan kanan dengan beberapa syarikat multinasional dan konglomerat besar Asia di seluruh rantau ini, termasuk vendor perisian dan keselamatan utama.

 

Scheurmann ialah pakar yang diiktiraf dalam topik seperti ekonomi digital, keselamatan siber, AI dan teknologi awan. Beliau telah mengajar di Sekolah Perniagaan Universiti Nasional Singapura (NUS) dan kerap berucap di acara industri. 

 

Dengan perkembangan pesat dan penggunaan teknologi di rantau ini, semangat beliau untuk mengajar dan membimbing pelajar sejajar dengan misi Palo Alto Networks untuk memupuk pemimpin masa depan dan menjamin cara hidup digital kami.

 

Presiden JAPAC Palo Alto Networks, Simon Green berkata, Scheurmann menyertai mereka pada masa momentum dan perubahan yang hebat. 

 

"Pendigitalan pesat di ASEAN membentuk semula rantau ini, membawa bersama ancaman siber baharu dan berkembang setiap hari. Kami gembira dapat menyertainya dan pasti Palo Alto Networks akan mendapat manfaat yang besar daripada pengalaman luas beliau," katanya dalam satu kenyataan.

 

Scheurmann pula berkata, beliau teruja untuk menyertai salah satu nama terbesar dalam keselamatan siber dan bekerja bersama pasukan serantau Palo Alto Networks yang berbakat untuk memacu perniagaan ASEAN ke hadapan dan mencipta nilai yang lebih besar untuk pelanggan, rakan kongsi dan pekerjanya. 

 

"Ini adalah masa yang menarik kerana kami melihat peningkatan dalam keperluan untuk melindungi negara, perusahaan dan masyarakat daripada serangan siber yang semakin canggih,” katanya. - DagangNews.com