SMTrack meterai perjanjian pengurusan projek untuk pembelian produk keselamatan O&G | DagangNews Skip to main content

SMTrack meterai perjanjian pengurusan projek untuk pembelian produk keselamatan O&G

Azmi Osman
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 6 Julai - Anak syarikat milik penuh SMTrack Bhd SMT Turbojet Resources Sdn Bhd (SMTJ) memeterai perjanjian perundingan pengurusan projek dengan Eight Safety Consultancy Sdn Bhd (8SC).

 

SMTJ telah dianugerahkan projek perundingan pengurusan projek, yang memerlukan menjadi perunding pentadbiran untuk proses pembelian produk keselamatan industri minyak dan gas (O&G) petroleum atau sebarang penyelesaian kebolehkesanan yang serasi dengan sistem kepada pengguna akhir yang disasarkan.

 

Timbalan pengerusi eksekutif SMTrack, Azmi Osman berkata, syarikat itu menantikan kerja perundingan kerana ia akan meluaskan pangkalan pelanggannya untuk memasukkan pemain O&G, yang penting untuk bekalan tenaga di peringkat global.

 

"Memandangkan kekuatan kami dalam penyelesaian Radio-Frequency Identification (RFID), ini akan membantu kami menjadi sokongan pengurusan projek yang berkesan untuk pemproses pembelian produk keselamatan industri O&G petroleum atau sebarang penyelesaian kebolehkesanan yang serasi dengan sistem," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

 

Beliau berkata, kepentingan keselamatan dalam industri O&G adalah penting untuk penyelesaian kebolehkesanan kepada proses pembelian produk.

 

Azmi menambah bahawa kontrak itu akan meningkatkan asas pendapatan syarikat pada masa hadapan.

 

"Dengan pangkalan pelanggan yang lebih luas yang merangkumi industri dengan rangka kerja kawal selia yang kukuh seperti O&G, ini akan membantu kami memenangi lebih banyak projek dalam industri pada masa hadapan," kata Azmi.

 

Ketua Pegawai Eksekutif 8SC, Syed Ansar Mohamed Kalik berkata, syarikat itu mengharapkan kerjasama untuk memastikan ketelusan pemproses pembelian produk keselamatan industri O&G.

 

"Dalam industri kami, adalah penting untuk mempunyai rakan kongsi yang bereputasi seperti SMTJ untuk membina rekod prestasi kami.

 

“Kami percaya perjanjian itu akan menambah nilai kepada kedua-dua pihak dan menetapkan asas untuk kerjasama masa depan,” katanya.

 

Di bawah perjanjian itu, SMTJ berhak mendapat 5% hingga 10% daripada jumlah keuntungan nilai projek, yang akan membantu mempelbagaikan aliran hasil syarikat. - DagangNews.com