RM20,000 disumbangkan pada Majlis Makan Malam Ulang Tahun Ke-30 & Mengumpul Derma Kelab Lion KL East | DagangNews Skip to main content

RM20,000 disumbangkan pada Majlis Makan Malam Ulang Tahun Ke-30 & Mengumpul Derma Kelab Lion KL East

KUALA LUMPUR 20 Ogos – Kelab Lions Kuala Lumpur East, yang terdiri daripada sekumpulan sukarelawan yang berdedikasi untuk membantu mereka yang memerlukan, meraikan Ulang Tahun ke-30 & Makan Malam Kutipan Derma, baru-baru ini.

 

Antara 600 tetamu yang menghadiri majlis itu ialah Pegawai Persidangan, Presiden Lions Club KL East yang juga Pengarah Urusan & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Ramssol Group Berhad Lion Datuk Seri Cllement Tan, Tetamu Kehormat Gabenor Daerah Lion Dorothy Ong, Pasukan Tindakan Global Ketua Kawasan & Naib Gabenor 1 Daerah Leo-Lion Potter Ka, Pengerusi Majlis Daerah Pelbagai 308 Lion Kenny Low, YB Tony Leong, Orang Kenamaan Lions, Lions, Leos dan orang ramai.

 

Malam yang mulia ini bukan sahaja untuk meraikan tiga dekad berkhidmat kepada masyarakat, tetapi juga untuk menghargai dedikasi ramai presiden kami sebelum ini sepanjang tempoh perkhidmatan mereka dan semua ahli jawatankuasa yang tidak mementingkan diri sendiri untuk menjalankan kerja-kerja amal dan bekerjasama rapat dengan masyarakat untuk memahami kesukaran yang mereka hadapi dalam kehidupan seharian mereka.

 

Acara itu juga merupakan sebahagian daripada aktiviti kelab di mana dana yang dikumpul daripada orang ramai atau organisasi disalurkan untuk kebajikan serta menyokong operasi dan projek kelab yang dirancang untuk memberi manfaat kepada masyarakat setempat.

 

Lebih-lebih lagi, Ulang Tahun Ke-30 Lions Clubs KL East ditaja oleh beberapa nama besar yang terdiri daripada Lion Datuk Seri Cllement Tan dari Ramssol Group Berhad, Tan Sri Dato' Tan Ming Swee, Pengerusi Mont Kiara International School, En Gan Thian Seng dari GT Kumpulan Syarikat Max, Dato Victor dari V Capital Quantum Sdn Bhd , Lion Khor Kok Khiang dari Kumpulan Syarikat 3DTech, Lion Wong Peng Hui dari Restoran Wong Mei Kee, Kenanga Investment Bank Berhad, Dato Anthony Lim dari Kumpulan Syarikat KH Lim, En Ayden dari HNC Sdn Bhd, Lion Leong Kam Onn dari Yu-Ai Food Industries Sdn Bhd, Lion Dato SK Wong dari Oversea Lighting & Electric (M) Sdn Bhd, En Alex Wong dari Sejati Noodle, dan Lion Alvin Bong dari Tri-Jed Builders Sdn Bhd.

 

Pada majlis makan malam tersebut, sumbangan berjumlah RM 20,000.00 telah disampaikan kepada Enam (6) Pertubuhan di bawah:

  1. KL Lions Renal Centre                       RM 5,000.00
  2. Lions Education Foundation              RM 5,000.00
  3. Lions Eye Clinic                                 RM 5,000.00
  4. Lions Hope Brigade                           RM 2,000.00
  5. Bodhi Homecare                                RM 1,500.00
  6. Victory of Children & Youth Home     RM 1,500.00

 

Menurut Lion Datuk Seri Cllement dalam ucapannya, "Saya akan memberikan 100% saya kepada kelab ini dan akan membimbingnya ke arah yang betul untuk memastikan komuniti kita akan mendapat tempat tinggal yang lebih baik.

 

"Saya juga akan cuba sedaya upaya untuk tidak membiarkan masyarakat kita ketinggalan daripada segi keperluan asas, kemiskinan, dan kesusahan hidup dengan memberikan perkhidmatan yang berkualiti kepada mereka. Di bawah kepimpinan saya, akan ada resolusi, rancangan, dan strategi baru," ujar beliau. - DagangNews.com