Kekalahan Manchester United di tangan Brighton carian No.1 Google pada Ogos 2022 | DagangNews Skip to main content

Kekalahan Manchester United di tangan Brighton carian No.1 Google pada Ogos 2022

Berikut ialah 10 carian arah aliran teratas di Malaysia untuk bulan Ogos, termasuk carian untuk tema Hari Kemerdekaan tahun ini, perlawanan sukan terkini dan rancangan TV terhangat:

 

 

1. Man United lwn Brighton / Brentford lwn Man United*

Pengurus terbaru Manchester United, Erik ten Hag memulakan penampilan sulung yang sukar selepas mereka tewas dua perlawanan Liga Perdana, dengan kekalahan 2-1 menentang Brighton dan 4-0 menentang Brentford.


 

brentford

 


2. The Sandman

Adaptasi Netflix bagi siri buku komik Neil Gaiman mengikuti kisah Morpheus, personifikasi mimpi, yang telah melarikan diri daripada tangkapan ritual ghaib dan kini berusaha untuk memulihkan keseimbangan dalam alamnya, The Dreaming.

 

3. 苍兰诀 (Cinta Antara Pari-Pari dan Syaitan)

Dalam adaptasi TV novel Jiu Lu Fei Xiang, syaitan yang menakutkan yang dipenjarakan selepas menyebabkan kemusnahan besar-besaran tanpa disedari dibebaskan oleh dongeng sebelum mereka bertukar badan dalam satu kejadian yang aneh.

 

4. Johor Darul Ta'zim FC vs Urawa Red Diamonds

Johor Darul Ta’zim FC berdepan menentang Urawa Red Diamonds di Stadium Saitama, Jepun untuk perlawanan Liga Juara-Juara AFC di mana mereka menang dengan jaringan 5-0.

 

5. Keluarga Malaysia Teguh Bersama / Baju Merdeka* / Lagu Merdeka**

Rakyat Malaysia mencari tema Hari Kemerdekaan tahun ini iaitu “Keluarga Malaysia Teguh Bersama” bersama barangan lain sebagai persediaan untuk sambutan Merdeka secara fizikal dan besar-besaran pertama yang akan diadakan dalam tempoh dua tahun, yang berlangsung di Dataran Merdeka.

 

parafrasa

 

6. Prey/ Amber Midthunder*

Rakyat Malaysia berminat dengan prekuel bagi francais filem Predator yang baru-baru ini mendarat di Disney+ Hotstar, menceritakan pengalaman Predator pertama di Bumi dan bersemuka dengan Commanche Warrior, Naru lakonan Amber Midthunder.

 

7. Keputusan EPL

Peminat bola sepak di seluruh Malaysia melihat keputusan untuk perlawanan Liga Perdana Inggeris pertama antara Crystal Palace dan Arsenal, yang memulakan permulaan musim 2022/23 pada 5 Ogos.

 

8. MAHA Serdang

Rakyat Malaysia mencari maklumat mengenai Ekspo MAHA 2022, pameran perdagangan pertanian tahunan yang mempamerkan masa depan pertumbuhan dan keselamatan makanan yang mampan di Malaysia, yang berlangsung di Serdang.

 

 

parafrasa

 

9. Bundesliga

Bundesliga memulakan musim 2022/23 mereka, yang juga musim ke-60 liga Jerman, dengan perlawanan pembukaan antara Eintracht Frankfurt dan Bayern Munich pada 6 Ogos.

 

10. Emergency Declaration

Filem malapetaka syarikat penerbangan ini yang mengisahkan sebuah pesawat yang berada di bawah ancaman serangan pengganas, telah menjadi filem Korea yang paling banyak ditonton di pawagam Malaysia sejak tayangan perdana pada 4 Ogos dengan lebih RM4 juta dalam jualan box office. - DagangNews.com