Karen Chan dilantik sebagai Lembaga Pengarah QSR Brands baharu | DagangNews Skip to main content

Karen Chan dilantik sebagai Lembaga Pengarah QSR Brands baharu

Karen Chan
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 4 Julai - QSR Brands (M) Holdings Bhd (QSR Brands) mengumumkan pelantikan Karen Chan sebagai Lembaga Pengarah QSR Brands, berkuat kuasa 1 Julai 2022.

 

Karen mempunyai lebih 20 tahun pengalaman dalam perundingan makanan dan minuman (F&B) digital dan runcit. 

 

Beliau pernah menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Minden International P/L yang mana beliau bertanggungjawab membina usaha niaga dan pengoperasian platform. 

 

Karen juga berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif aplikasi super AirAsia Berhad menerajui transformasi airasia.com menjadi aplikasi perjalanan dan gaya hidup yang paling pesat berkembang di ASEAN.

 

Sebelum itu, beliau menghabiskan lebih 10 tahun dalam industri F&B yang mana beliau merupakan Ketua Pegawai Digital Pizza Hut APAC dan Pengarah Pemasaran Serantau Domino's Pizza APAC yang menyelia 12 negara, bekerjasama dan mencipta bersama dengan corong inovasi produk francais induk dan keupayaan inovasi digital.

 

Beliau juga berpengalaman dalam memperjuangkan usaha dalam peruncitan omnichannel, pendigitalan kedai batu bata dan mortar untuk memaksimumkan pelanggan nilai seumur hidup.

 

Pengerusi QSR Brands, Tan Sri Jamaludin Ibrahim berkata, QSR Brands sedang dalam perjalanan ke arah transformasi di bawah pasukan pengurusan yang diketuai oleh CEO/MD, Nehchal Khanna. 

 

"Adalah menjadi visi kami untuk menjadi makanan utama ASEAN syarikat teknologi. 

 

"Karen mempunyai pengalaman antarabangsa selama bertahun-tahun dalam kedua-dua industri makanan segera dan digital. Gabungan kemahiran unik ini akan membantu dalam transformasi, pengembangan dan pertumbuhan syarikat," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Nehchal pula berkata, mereka teruja untuk mengalu-alukan Karen dari latar belakang dan kepakaran yang berbeza. 

 

"Dengan pelantikan baharu ini, kami berharap untuk meneruskan perjalanan transformasi kami dan menyampaikan objektif strategik," katanya. - DagangNews.com