HSBC perkenal Visa Installment | DagangNews Skip to main content

HSBC perkenal Visa Installment

Oleh NABILA YASMIN RAZIB

nabila@dagangnews.com

 

KUALA LUMPUR 4 Okt. - HSBC Malaysia melancarkan Visa Installment, pilihan kredit baharu untuk pengguna membayar secara ansuran tetap dalam jangka masa yang ditetapkan bagi pembelian terpilih.

 

Ketua Perbankan Kekayaan dan Peribadi, HSBC Malaysia Renee Bullock-Cann berkata, pengenalan pilihan pembayaran baharu itu adalah untuk memenuhi keperluan pelanggan bagi pelan pembayaran ansuran di platform e-dagang.


“Pemegang kad HSBC Visa sekarang dapat memilih untuk membayar pembelian mereka secara ansuran yang sama di laman web e-dagang yang mengambil bahagian.


"Pelan ansuran ditawarkan dengan kadar faedah 0% dan dengan tempoh bayaran balik di antara tiga bulan dengan pembelian minimum RM300 sehingga hingga 36 bulan (untuk pembelian RM2,000 ke atas)," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

 

Tambahnya, antara e-dagang yang menyertai program ini termasuklah Valiram247.com, Caring Pharmacy, TBM (Electrical goods), HLK Chain Store dan MPHOnline.com.

 

Tambahnya, pelbagai platform e-dagang lain akan menyertai program ini dalam masa terdekat.

 

"Pemegang kad HSBC juga dapat mengakses pelan Visa Installment di platform e-dagang antarabangsa menjelang Ansuran Visa pada platform eCommerce pedagang antarabangsa menjelang 2022.



"Semua pelan ansuran yang dipilih untuk jumlah pembelian dalam had kredit pelanggan HSBC yang layak akan diluluskan secara automatik, tanpa pemeriksaan kredit baharu atau pinjaman tambahan diperlukan," katanya.

 

Sementara itu Pengurus Negara Visa untuk Malaysia Ng Kong Boon berkata, Visa Installment  memberi pengguna dengan kemampuan tambahan untuk memilih bagaimana mereka melakukan pembayaran bagi pembelian yang dibuat.

 

"Ini dapat memudahkan proses ansuran yang selama ini memakan masa untuk pembeli dan penjual," katanya. -DagangNews.com