Deleum Berhad tubuhkan subsidiari di Thailand | DagangNews Skip to main content

Deleum Berhad tubuhkan subsidiari di Thailand

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 22 Jun – Deleum Berhad, menerusi subsidiari miilik penuhnya, Deleum Services Sdn Bhd (DSSB) telah memperbadankan anak syarikat di Thailand,
Deleum Oilfield Solutions (Thailand) Co. Ltd (DOST).

 

"Perniagaan utama DOST adalah untuk menyediakan perisian, medan minyak dan perkhidmatan kimia di Thailand," kata syarikat perkhidmatan minyak dan gas di Bursa Malaysia hari ini.

 

Pemegang saham entiti baharu itu disenaraikan sebagai DSSB (48%), Ramanrao bin Abdullah (1%), Suthee Chivaphongse (50%) dan Owan Suzan Bettenhausen (1%) manakala Lembaga Pengarahnya dikenal pasti sebagai Ramanrao bin Abdullah, Imran Hakim bin Abdul Aziz dan Suthee Chivaphongse.

 

Ramanrao memegang saham bagi pihak DSSB untuk memenuhi keperluan undang-undang tempatan bagi tiga pemegang saham individu sebagai penganjur DOST.

 

“Pemerbadanan anak syarikat Thailand kami adalah sebahagian daripada strategi pertumbuhan Kumpulan kami dan kami adalah yakin bahawa kami akan dapat memanfaatkan pengalaman kami selama bertahun-tahun untuk mengembangkan jejak kami dalam wilayah,” kata Rao Abdullah, GCEO Deleum Berhad.

 

 

Rao Abdullah, GCEO Deleum Berhad
                          Rao Abdullah

 

 

Deleum Berhad ialah sebuah syarikat pemegangan pelaburan dan melalui anak syarikatnya, menyediakan pelbagai jenis menyokong produk dan perkhidmatan khusus kepada industri minyak dan gas, khususnya dalam penerokaan dan sektor pengeluaran.

 

Rangkaian produk dan perkhidmatannya dibezakan mengikut tiga segmen perniagaan terasnya – Kuasa dan Jentera, Perkhidmatan Medan Minyak dan Penyelesaian Kakisan Bersepadu. - DagangNews.com