Revenue Group minta CEO Danny Leong pertimbang semula peletakan jawatan | DagangNews Skip to main content

Revenue Group minta CEO Danny Leong pertimbang semula peletakan jawatan

Danny Leong Kah Chern

KUALA LUMPUR 21 Mac - Ketua Pegawai Eksekutif Revenue Group Bhd, Danny Leong Kah Chern akan meletakkan jawatan sebagai ketua pegawai eksekutif kumpulan berkuat kuasa 23 Mei, kira-kira lima bulan selepas memegang jawatan itu.

 

Menerusi makluman di Bursa Malaysia hari ini, penyedia penyelesaian pembayaran itu memaklumkan bahawa lembaga itu meminta Danny untuk mempertimbangkan semula keputusannya.

 

"Danny Leong telah mengemukakan peletakan jawatannya, yang mana lembaga pengarah telah memintanya untuk mempertimbangkan semula keputusannya.

 

"Lembaga memahami bahawa beliau sememangnya, mempertimbangkannya semula," kata syarikat itu yang terlibat dalam saman undang-undang dengan dua pemegang saham utamanya.

 

Pada ketika ini, kumpulan telah mengambil tindakan pantas untuk mencari pengganti yang sesuai dan sejak itu telah melantik pengarah eksekutif dan bebas baharu.

 

"Kami percaya pengalaman kolektif dan pengetahuan ahli lembaga pengarah terkini menyediakan kumpulan dengan tadbir urus yang lebih baik, kepimpinan dan kualiti pengurusan keseluruhan," katanya.

 

Revenue memberi jaminan bahawa ia akan mengeluarkan pengumuman yang diperlukan tepat pada masanya kepada Bursa Malaysia, sekiranya terdapat sebarang perkembangan lanjut mengenai perkara tersebut. - DagangNews.com