Raja Ahmad Hidzir dilantik sebagai Ketua Pegawai Sumber Manusia Pos Malaysia | DagangNews Skip to main content

Raja Ahmad Hidzir dilantik sebagai Ketua Pegawai Sumber Manusia Pos Malaysia

Raja Ahmad Hidzir Raja Muhamad
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 6 Dis - Pos Malaysia Berhad mengumumkan pelantikan Raja Ahmad Hidzir Raja Muhamad sebagai Ketua Pegawai Sumber Manusia kumpulan berkuat kuasa pada 15 Disember 2022.

 

Raja Ahmad Hidzir membawa pengalaman merentasi semua aspek strategi dan pembangunan sumber manusia dan pernah berkhidmat sebagai Ketua Sumber Manusia Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd. 

 

Beliau merupakan sebahagian daripada pasukan transformasi yang terlibat dalam penstrukturan semula air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia, Charles Brewer berkata, Raja membawa bakat luar biasa kepada Pos Malaysia pada saat yang sangat penting.

 

"Pos Malaysia sedang dalam perjalanan transformasi yang sangat menarik, menyokong kakitangan dan mengutamakan budaya yang kuat, fokus ke hadapan dan inklusif adalah lebih penting daripada sebelumnya. 

 

"Saya percaya syarikat itu berada di titik infleksi yang unik dan berharap dapat bekerja rapat dengan pasukan pengurusan, pekerja kami yang menakjubkan dan semua pihak berkepentingan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Raja Ahmad Hidzir merupakan graduan Universiti Sains Malaysia dan memiliki Ijazah Sarjana Muda pengurusan dalam kewangan dan perakaunan. - DagangNews.com