MySPR Semak carian Google ketiga paling popular di Malaysia untuk Oktober 2022 | DagangNews Skip to main content

MySPR Semak carian Google ketiga paling popular di Malaysia untuk Oktober 2022

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 1 Nov - Seiring dengan kehangatan musim Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) di Malaysia sekarang, MySPR Semak merupakan carian ketiga paling tinggi di dalam enjin carian Google bagi bulan Oktober 2022.

 

Kelazimannya acara sukan seperti bola atau hiburan menguasai 10 kedudukan teratas carian terbanyak tetapi dengan PRU15 telah ditetapkan tarikh penamaan calon pada 5 November ini dan pengundian pada 19 November, ramai yang mahu tahu di mana tempat mereka mengundi.

 

Selain itu, dengan kelulusan pengundi semuda 18 tahun, mereka juga dipercayai penyumbang utama peningkatan bilangan carian MySPR Semak pada Google.

 

Berikut ialah 10 carian arah aliran teratas di Malaysia untuk bulan Oktober termasuk carian sekitar hiburan, sukan dan perayaan.

 

10 Carian Arah Aliran Teratas untuk Oktober 2022


 

Lee Zii Jia
                                             Lee Zii Jia

1. Terbuka Denmark 2022

Rakyat Malaysia bersorak gembira dengan pemain kebangsaan Lee Zii Jia ketika dia mara ke pusingan akhir sebelum ditewaskan oleh pemain China Shi Yuqi, yang memperoleh gelaran pertamanya dalam tempoh tiga tahun sejak pengumuman penggantungannya tahun ini.

 

 

salah
Mo Salah menjaringkan gol kemenangan ke atas Manchester City

2. Arsenal lwn Liverpool / Liverpool lwn Man City* / Man City lwn Man United**

Liga Perdana menyaksikan Liverpool tewas 2-3 menentang The Gunners tetapi menewaskan Man City 1-0 hasil jaringan kaki kiri Salah, manakala Man United mengalami kekalahan di tangan Man City dengan 0-2.

 

 

myspr

3. MySPR Semak

Dengan pilihan raya umum ke-15 semakin hampir, pengundi menyemak lokasi mengundi dan status pendaftaran pengundi.

 

 

google

4. Real Madrid lwn Barcelona

Real menewaskan pesaing lama Barcelona, ​​3-1 dalam Clasico pertama musim ini, mendahului awal permainan sebelum menjaringkan gol penalti kemenangan mereka pada minit ke-90.

 

 

black adam

5. Black Adam

Dwayne Johnson membuat penampilan sulung adiwiranya dalam filem DC yang kaya dengan aksi dan CGI yang dikeluarkan pada 20 Oktober, memainkan watak antihero dengan kuasa besar yang dianugerahkan daripada tuhan Mesir purba dan menuntut keadilan ke atas tanah airnya, Kahndaq.

 

 

google

6. Maulidur Rasul

Umat ​​Islam di seluruh dunia menyambut hari kelahiran Nabi Muhammad yang jatuh pada 8 Oktober tahun ini, dengan penghormatan, ikatan kekeluargaan, dan bertukar-tukar salam antara satu sama lain.

 

 

google

7. National Basketball Association (NBA)


Pembukaan musim NBA ke-76 menyaksikan juara bertahan musim lalu, Warriors, diketuai oleh Stephen Curry, menewaskan Lakers untuk memastikan kemenangan 123-109 untuk pasukannya.

 

 

google

8. Lesti Kejora

Penyanyi Indonesia itu dilihat sedang berusaha untuk berbaik semula dengan suaminya, Rizky Billar hanya beberapa minggu selepas dia memfailkan aduan keganasan rumah tangga terhadapnya, membuatkan peminat bercampur-baur.

 

 

google

9. Deepavali

Perayaan cahaya Hindu mendapat semula sebahagian besar perayaan pra-pandemi tahun ini apabila rakyat Malaysia berkumpul bersama rakan dan keluarga di tengah-tengah makanan yang lazat dan semangat yang tinggi.

 

 

Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story

10. Jeffrey Dahmer

Siri drama biografi Netflix, ‘Dahmer-Monster: The Jeffrey Dahmer Story’, yang dibintangi oleh Evan Peters, mengisahkan kehidupan pembunuh terkenal itu melalui mata mangsanya. - DagangNews.com