Maybank IB kekal positif terhadap prospek jangka panjang Wah Seong | DagangNews Skip to main content

Maybank IB kekal positif terhadap prospek jangka panjang Wah Seong

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 25 Nov -  Maybank Investment Bank (Maybank IB) Research kekal positif terhadap prospek jangka panjang Wah Seong Corporation Berhad disokong oleh margin keuntungan, tempahan tertunggak, tender talian paip.

 

Firma itu berkata, operasi kumpulan itu akan terus disandarkan oleh perniagaan di Qatar dan Minyak Mentah Afrika Timur (EACOP) dan sebahagiannya dinafikan oleh kelemahan bermusim dari Oktober hingga Disember 2022.

 

"Secara keseluruhan, tinjauan jangka pertengahan dan jangka panjangnya menunjukkan jumlah kontrak yang stabil sebanyak RM3 bilion setakat September 2022 selain sumbangan tender saluran paip yang kukuh," katanya dalam satu nota kajian, hari ini.

 

Pada masa sama, firma itu berkata, untung bersih kumpulan itu bagi 3QFY22 melonjak 36% dengan pendapatan teras bagi 9MFY22 menyumbang 58% kepada jangkaan pendapatan bagi tahun kewangannya.

 

Katanya, jangkaan itu sejajar dengan jangkaan firma terhadap suku keempat yang lebih kukuh secara berturutan pada 2022.

 

"Kami kekal positif terhadap tinjauan jangka panjangnya dengan operasi di Qatar bersedia untuk memberi inspirasi kepada pertumbuhan, memberikan impak yang sama seperti projek Nordstream 2 pada 2017.

 

"Kami mengekalkan sasaran 'beli' dengan harga sasaran (TP) RM1.20 sesaham.

 

"Harga sasaran kami tidak berubah, disandarkan kepada 10 kali nisbah pendapatan harga (PER) tahun kewangan 2023 (FY23)," tambahnya. - DagangNews.com