Kisah Grab Lejen dipersembah secara ilustrasi bersempena ulang tahun ke-10 Grab | DagangNews Skip to main content

Kisah Grab Lejen dipersembah secara ilustrasi bersempena ulang tahun ke-10 Grab

PEMANDU Grab dan rakan kongsi penghantaran telah menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian kita, sama ada ia membantu memuaskan keinginan kita atau bergerak dengan mudah.

 

Sering kali, individu yang memberi inspirasi ini berusaha keras untuk berkhidmat kepada rakyat Malaysia - itulah sebabnya Grab memperkenalkan `Grab Lejen', untuk memberi penghormatan dan ganjaran kepada mereka yang menjadi teladan tentang erti menjadi wira.

 

Bersempena dengan ulang tahun ke-10 Grab, carian Grab Lejen tahunan tahun ini adalah disumberkan daripada orang ramai, mendapat hampir 1,500 penyerahan yang menggembirakan daripada rakyat Malaysia di seluruh negara.

 

Bekerjasama dengan Gayour, kartunis terkenal Malaysia di sebalik siri komik tempatan kultus 90-an, "Bersama Selamanya", Grab dengan bangganya mempersembahkan Grab Lejens tahun ini:


 

Walter Tan, Pemandu Super Setia

grab

Selepas mengetahui tentang malam malang yang dialami seorang penumpang, Walter terus menemaninya untuk memastikan keselamatannya dan malah menolak pembayaran kerana dia hanya mahu membantu.

 

Dewa Ameerudjaulah, Pemandu Super Jujur

grab

Rakan kongsi pemandu yang jujur ​​yang menempuh perjalanan lebih sejam dalam hujan lebat untuk memulangkan sepasang alat bantu pendengaran kepada penumpangnya.


 

Muhammad Mustaqim, Rider Super Berani

grab

Mustaqim memberanikan diri dan membantu ambulans yang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas dengan membimbingnya dan menyedarkan orang lain untuk memberi laluan.

 

Kamarul Ahmad, Driver Super Sabar

grab

Kamarul membantu seorang ibu yang memerlukan ketika keretanya rosak sama seperti dia perlu mengambil anak-anaknya dari sekolah.

 

 

Izzad Aiman, Rider Super Prihatin

grab

Semasa ribut, Izzad mengambil tanggungjawab untuk membersihkan longkang yang menyebabkan paras air naik, membantu meredakan keadaan pemandu lain di jalan raya.

 

Mohd Sazwandi Sumarti, Rider Super Bertanggungjawab

grab

Sazwandi menyedari seorang lelaki pengsan ketika melintas jalan dan bergegas membantu sambil menahan lalu lintas yang masuk. Dia juga menunggu bersamanya sehingga ambulans tiba.

 

Ahmad Azfar Syazwan, Rider Super Kental

grab

Ketika hujan lebat, Syazwan mengalami kemalangan dan walaupun dia mungkin cedera, dia meneruskan penghantarannya untuk memastikan pemakan mendapat makanan mereka.

 

Rosyaffiq, Rider Super Baik Hati

grab

Selepas sebuah restoran terlupa memasukkan mainan ke dalam hidangan kanak-kanak yang dihantar, Rosyaffiq mengambil usaha untuk berulang-alik semata-mata untuk mengukir senyuman di wajah kanak-kanak itu.

 

 

grab

 

 

Berkongsi pendapatnya mengenai inisiatif itu, Gayour berkata bahawa “Pemandu dan rakan kongsi penghantaran Grab telah memainkan peranan penting dalam kehidupan semua rakyat Malaysia, mengubah cara rakyat menjalani kehidupan seharian mereka terutamanya sejak wabak itu.

 

Anugerah Grab Lejen adalah cara terbaik untuk mengiktiraf mereka atas pengorbanan yang telah mereka lakukan untuk mencari rezeki yang jujur.


 

gayour
         Kartunis Gayour

 


"Saya berharap komik Grab Lejen ini bukan sahaja menghiburkan rakyat Malaysia tetapi juga memberi inspirasi kepada mereka untuk melakukan lebih banyak kebaikan dan menyebarkan lebih banyak kebaikan kepada orang di sekeliling mereka,” kata beliau.

 

Jangan lupa untuk menunjukkan sokongan anda kepada rakyat Malaysia yang bekerja keras ini dengan mengundi kegemaran anda di Grab Lejen sehingga 15 November 2022 dan nantikan untuk mengetahui cerita Lejen-dary dengan undian terbanyak! - DagangNews.com