Dapatkan lebih kawalan ke atas pengalaman iklan anda dengan My Ad Center Google | DagangNews Skip to main content

Dapatkan lebih kawalan ke atas pengalaman iklan anda dengan My Ad Center Google

PENGIKLANAN dalam talian tidak seharusnya mengelirukan atau berada di luar kawalan anda. Sama ada anda menonton tutorial di YouTube atau mencari resipi di Search, anda patut boleh menentukan iklan yang anda lihat dalam talian.

 

Itulah sebabnya My Ad Center mula dilancarkan kepada para pengguna di seluruh dunia untuk membantu anda mengawal jenis iklan yang anda lihat merentas Google di YouTube, Search dan Discover.

 

Anda juga akan dapat menyekat iklan-iklan sensitif dan mengetahui lebih lanjut tentang maklumat yang digunakan untuk memperibadikan pengalaman iklan anda.

 

Iklan berkaitan perkara yang penting buat anda

My Ad Center telah direka untuk memberi anda lebih kawalan ke atas pengalaman iklan anda di laman-laman dan apl Google.

 

Apabila anda log masuk ke Google, anda boleh mengakses My Ad Center terus daripada iklan di Search, YouTube dan Discover serta memilih untuk melihat lebih banyak jenama dan topik yang anda suka dan kurang daripada yang anda tidak suka.

 

Anda tidak perlu menghabiskan masa mencari kawalan yang betul atau menyahkod cara maklumat anda digunakan. Sebaliknya, anda boleh mengurus pilihan iklan anda tanpa mengganggu apa yang anda lakukan dalam talian.

 

Bayangkan anda menghabiskan berbulan-bulan melakukan carian berkenaan percutian pantai terbaru anda, dan kini anda telah pulang kembali, anda tidak mahu melihat sebarang iklan percutian.

 

Dengan My Ad Center, anda hanya perlu mengetik pada menu tiga titik di sebelah iklan percutian tersebut dan memilih untuk melihat lebih kurang jenis iklan tersebut.

 

Anda juga boleh memilih untuk melihat iklan tentang perkara yang anda sukai, seperti tawaran untuk kasut atau hadiah percutian untuk orang yang tersayang.

 

parafrasa

 

 

Anda juga boleh mematikan pemperibadian iklan sepenuhnya. My Ad Center menjadikan kawalan ini mudah dicari dengan memaparkannya secara jelas dalam produk tersebut.

 

Jika anda memilih untuk tidak melihat iklan yang diperibadikan, anda masih akan melihat iklan, tetapi anda mungkin mendapati iklan tersebut kurang berkaitan atau berguna. Ini akan digunakan di mana-mana sahaja anda log masuk dengan Akaun Google anda.

 

Mungkin juga terdapat topik-topik iklan tertentu yang anda tidak mahu dikaitkan sama sekali dengan anda.

 

Dengan My Ad Center, anda boleh memilih untuk mengehadkan iklan yang berkaitan dengan topik-topik seperti temu janji, penurunan berat badan, kehamilan dan keibubapaan.


 

parafrasa
Dalam My Ad Center, anda boleh mengetik pada "Sesuaikan Iklan" untuk memilih topik dan jenama yang anda mahu lihat lebih atau kurang.

 


Kawalan iklan yang mengutamakan privasi anda

Kami mengikuti satu set prinsip privasi teras yang menentukan jenis maklumat yang kami kumpul dan tidak kumpulkan.

 

Google tidak pernah menjual maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja dan kami tidak pernah menggunakan kandungan yang anda simpan dalam aplikasi seperti Gmail, Photos dan Drive untuk tujuan iklan.

 

Dan Google tidak sesekali menggunakan maklumat sensitif untuk memperibadikan iklan — seperti kesihatan, bangsa, agama atau orientasi seksual. Ia berada di luar had Google.

 

My Ad Center membina di atas komitmen tersebut dengan memberi anda keupayaan untuk mengawal maklumat yang digunakan untuk memperibadikan iklan yang anda lihat. Dan jika anda tidak pasti apa yang anda kongsikan, a mudah untuk anda melihat maklumat yang kami gunakan dengan cepat dan mengawalnya berdasarkan pilihan anda.

 

Anda boleh menentukan jenis aktiviti anda yang digunakan untuk menjadikan produk Google berfungsi lebih baik untuk anda — berasingan daripada iklan yang dipaparkan kepada anda.

 

Pada masa lalu, jika Sejarah YouTube anda dihidupkan, ia secara automatik memaklumkan cara iklan anda diperibadikan.

 

Sekarang, jika anda tidak mahu Sejarah YouTube anda digunakan untuk pemperibadian iklan, anda boleh mematikannya dalam My Ad Center, tanpa menjejaskan pengesyoran yang berkaitan dalam suapan anda.

 

Anda juga mungkin melihat iklan yang dimaksudkan untuk khalayak tertentu berdasarkan aktiviti Google anda – kategori seperti pendidikan, status perhubungan atau industri pekerjaan anda.

 

Kini anda akan dapat memilih dan melaraskan cara kategori memaklumkan iklan anda atau mematikannya sepenuhnya . Dengan cara ini, anda boleh memilih pengalaman iklan yang sesuai untuk anda dengan lebih mudah.
 

parafrasa
Kawalan My Ad Center untuk menghidupkan atau mematikan Sejarah YouTube untuk pemperibadian iklan.

 

Kawalan iklan di luar Google

Akhir sekali, ada kalanya anda mungkin melihat iklan daripada perniagaan yang menggunakan alatan Google untuk mengiklan di tapak dan apl lain.

 

Pilihan untuk mematikan iklan diperibadikan dalam My Ad Center digunakan pada iklan yang anda lihat di dalam dan di luar Google, dan akan digunakan secara automatik pada mana-mana peranti di mana anda log masuk ke akaun Google anda.

 

Jika anda tidak log masuk ke Google, anda masih boleh mengawal pilihan anda dalam Tetapan Iklan.

 

Ia merupakan tanggungjawab kami untuk mengukuhkan cara kami memastikan anda mempunyai kawalan ke atas pengalaman iklan anda, sambil memastikan setiap hari, orang ramai lebih selamat dengan Google. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang komitmen Google terhadap privasi, anda boleh melawati Pusat Keselamatan Google. - DagangNews.com