Sivarasa sifatkan UMNO 'barah' kepada negara, gesa rakyat tolak KJ di Sungai Buloh | DagangNews Skip to main content

Sivarasa sifatkan UMNO 'barah' kepada negara, gesa rakyat tolak KJ di Sungai Buloh

Gambar Facebook Sivarasa Rasiah

PETALING JAYA 18 Nov - R Sivarasa dari PKR menyifatkan UMNO sebagai 'barah' kepada negara dan menggesa rakyat mengundi menentang calon Barisan Nasional (BN) Sungai Buloh, Khairy Jamaluddin, esok.

 

Sivarasa berkata, Khairy adalah 'sebahagian daripada kanser' walaupun bekas Ahli Parlimen Rembau itu telah mengisytiharkan hasratnya untuk mereformasi UMNO, lapor Free Malaysia Today.

 

“Saya menggesa semua yang mengundi Sabtu ini memastikan UMNO tidak kembali ke Putrajaya kerana parti itu barah kepada negara ini. Kita juga mesti menolak Khairy kerana dia mewakili kanser itu,” katanya pada ceramah di Bukit Rahman Putra, di sini malam tadi.

 

Bekas Ahli Parlimen Sungai Buloh itu berkata, undi untuk Khairy akan menjadi undi kepada Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi untuk menjadi Perdana Menteri.

 

Beliau juga mengejek Khairy kerana menggunakan perkataan “reformasi” dalam ucapan, mengatakan bahawa PKR memulakan gerakan reformasi pada 1998.

 

Sivarasa, Ahli Parlimen Sungai Buloh selama tiga penggal, digugurkan sebagai calon untuk pilihan raya umum atas sebab kesihatan. Bekas Setiausaha Agung MIC, R Ramanan telah ditugaskan untuk mengekalkan kerusi itu, bekas kubu kuat PH.

 

Selain Ramanan dan Khairy, calon yang bersaing untuk kerusi itu ialah Ghazali Hamin dari Perikatan Nasional, Akmal Yusoff dari Pejuang, Ahmad Jufliz Faiza dari Parti Rakyat Malaysia, dan dua calon bebas. - DagangNews.com