KLCFC umum perkongsian strategik dengan Persija Jakara bangunkan bola sepak | DagangNews Skip to main content

KLCFC umum perkongsian strategik dengan Persija Jakara bangunkan bola sepak

oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 4 Sept – Kuala Lumpur City FC (KLCFC), sebuah kelab bola sepak yang baru-baru ini diraikan sebagai pasukan terbaik di Asia dalam Piala AFC dan kini di bawah payung kewangan Rinani Group Berhad, memeterai Memorandum Persefahaman (MoU) dengan PT Persija Jaya Jakarta

 

Inisiatif kerjasama ini bertujuan untuk memajukan pembangunan bola sepak dan mengeratkan hubungan budaya antara bandar raya Kuala Lumpur dan Jakarta.

 

Pengarah Rinani Azri Azerai berkata, sebagai sebahagian daripada keluarga Rinani, KLCFC terus menjadi pelopor dalam arena sukan. Perkongsian ini menandakan komitmen Rinani untuk memupuk pembangunan bola sepak dan muhibah antarabangsa.'

 

"Melalui kerjasama ini, kami teruja untuk memupuk dan mempamerkan bakat yang muncul dari kedua-dua pihak. Kami percaya bahawa sukan adalah bahasa universal, dan cara yang lebih baik untuk menghubungkan komuniti kami daripada melalui semangat bersama untuk bola sepak," ujar beliau.


 

Azri Azerai
               Azri Azerai

 


MoU itu mengiktiraf peranan penting dalam memupuk bakat muda bola sepak dan memupuk pertumbuhan sukan itu. KLCFC dan Persija akan meneroka inisiatif bersama yang merangkumi program latihan berterusan di Indonesia dan Malaysia, menganjurkan kem bola sepak sama ada di bawah jenama Persija atau berjenama bersama KLCFC, dan memudahkan lawatan pasukan KLCFC ke kemudahan latihan Persija di Indonesia untuk perlawanan persahabatan dan pra- persiapan musim.

 

Di luar padang, kerjasama itu bertujuan untuk mengukuhkan hubungan budaya dan sukan antara Kuala Lumpur dan Jakarta. Kedua-dua kelab komited untuk meningkatkan hubungan ini melalui acara dan aktiviti berkaitan bola sepak, mempromosikan muhibah dan persefahaman antara bandar masing-masing dan memupuk persahabatan di kalangan peminat, pemain dan pegawai.

 
 

KLCFC

 


MoU itu juga menggariskan rancangan untuk perlawanan persahabatan. Tarikh untuk perlawanan di Kuala Lumpur masih belum disahkan, dengan Persija komited untuk menganjurkan perlawanan persahabatan timbal balik di Jakarta. Butiran akan diberikan mengikut terma MoU.

 

Bagi memastikan kemampanan dan pertumbuhan pakatan ini, Azri mengesahkan bahawa wakil daripada KLCFC dan Persija akan bertemu sekurang-kurangnya sekali setahun untuk meninjau kemajuan usaha kerjasama dan meneroka bidang untuk pengembangan masa depan. - DagangNews.com