MIDF umum pelantikan dua pengarah baharu | DagangNews Skip to main content

MIDF umum pelantikan dua pengarah baharu

Datuk Seri Nur Julie Gwee Ariff
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 17 Nov - Malaysian Industrial Development Finance Bhd (MIDF) mengumumkan pelantikan Datuk Seri Nur Julie Gwee Ariff dan Datuk Azlan Shahrim sebagai Pengarah Bukan Eksekutif Bukan Bebas MIDF Amanah Asset Management Bhd berkuat kuasa 15 November 2023.

 

Julie adalah seorang jurubank pelaburan yang berpengalaman selama bertahun-tahun dalam pasaran hutang dan kewangan korporat. 

 

Pada 2012, beliau menyertai MIDF Amanah Investment Bank Bhd sebagai pengarah dalam penstrukturan penasihat korporat dan kini ketua pasaran hutang. 

 

Di bawah kepimpinan beliau, MIDF Investment telah dinasihatkan tentang pelbagai inisiatif dan transaksi pembiayaan mampan, yang membawa pelbagai anugerah industri. 

 

Sebelum menyertai MIDF, Julie pernah berkhidmat dengan ECM Libra Investment Bank sebagai pengarah perbankan pelaburan, dan bank pelaburan lain dan firma sekuriti, memberi nasihat mengenai hal kewangan korporat.

 

Sementara itu, Azlan mempunyai pengalaman yang luas dalam kepimpinan strategik dan operasi transformasi. 

 

Beliau kini merupakan Ketua Pegawai Strategi Kumpulan Malaysia Building Society Bhd (MBSB), setelah menyertai MBSB Bank pada Mei 2021. 

 

 

MIDF
Datuk Azlan Shahrim

 

 

Dengan latar belakang dalam undang-undang korporat dan komersial di samping memegang peranan kanan merentasi pelbagai industri, beliau pakar dalam mengemudi syarikat melalui agenda transformasi, termasuk menerajui inisiatif pertumbuhan ketara dan transformasi dalam syarikat-syarikat utama, iaitu Pos Malaysia, DRB-Hicom dan Pelabuhan Tanjung Pelepas.

 

Dengan penambahan dua ahli lembaga baharu ini, MIDF Amanah berhasrat untuk mengukuhkan lagi rangka kerja tadbir urus dan kedudukan industrinya.

 

Ia menekankan komitmennya sebagai penyedia perkhidmatan pengurusan dana pilihan, memastikan keupayaannya untuk memberi impak positif dan memberikan nilai unggul untuk semua pelanggannya dan pihak berkepentingan. - DagangNews.com