Exabytes, CIMB Group bekerjasama anjur persidangan Accelerate Women Entrepreneurship 2024 | DagangNews Skip to main content

Exabytes, CIMB Group bekerjasama anjur persidangan Accelerate Women Entrepreneurship 2024

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 9 Mei - Exabytes, penyedia rumusan perniagaan, awan, digital dan e-dagang terkemuka Asia Tenggara bekerjasama dengan CIMB Group Holdings Bhd menganjurkan Persidangan Accelerate Women Entrepreneurship with Exabytes (AWEWE) 2024 – Tech Leaders Connect, baru-baru ini.

 

Persidangan yang berlangsung di Pulau Pinang (7 Mei 2024) dan Selangor, hari ini menampilkan tema "Memangkin Kemasukan Ekonomi melalui Keselamatan Siber dan Kemajuan Teknologi, Exabytes menyatukan pemimpin erta lebih 200 usahawan wanita perintis di seluruh Malaysia  bagi meneroka peluang perniagaan dalam landskap yang sedang berkembang.

 

Ia antara lain bertujuan menangani jurang perbezaan dalam industri teknologi di mana hanya 35% tenaga kerja dalam sektor itu terdiri daripada wanita dan sekali gus menyuarakan komitmen Exabytes dalam memastikan anita berada di barisan hadapan dalam landskap digital yang dinamik dan memupuk ekosistem yang lebih inklusif.

 

Pengarah Operasi di Penang Institute, Ong Siou Woon merupakan moderator untuk kedua-dua persidangan di Pulau Pinang dan Kuala Lumpur yang menampilkan ahli panel seperti Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Global Edge Consultancy, Bharati Suresh Chand; Pengasas Future LinQ, Ahila Ganesan dan Pengasas serta Ketua Pegawai Eksekutif Innovatif+, Mei Tan di Pulau Pinang.
 

 

seminar

 

Penceramah di Kuala Lumpur adalah Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Cult Creative, Shermaine Wong; Pengasas Bersama MADCash, Musyrifah Malek dan Pengasas Origin Bulk Store, Huay Ping Seet. 

 

Hadirin berpeluang mengambil bahagian dalam perbincangan panel yang merangsang pemikiran tentang peluang pembiayaan dan arah aliran pasaran di Malaysia.

 

Sementara itu, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Exabytes, Kee Siak Chan berkata, pihaknya sentiasa percaya terhadap usaha memperkasakan wanita dan sentiasa bersemangat untuk memupuk usahawan wanita dalam pendigitalan perniagaan mereka.

 

"Kempen ini adalah untuk membantu usahawan wanita dalam mengejar impian mereka dengan menyediakan sokongan dan sumber bagi memulakan serta menyatukan perniagaan yang mampan dan untuk GROW Digital," katanya. - DagangNews.com